INFORMACJA O ZREALIZOWANEJ STRATEGII PODATKOWEJ CARMEN POLSKA
SP. Z O.O.
W ROKU 2023
1. Wprowadzenie
Niniejsza
strategia podatkowa opisuje stanowisko Spółki
w zakresie podatków.
Kwestie podatkowe
traktowane są przez Spółkę jako zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstwa,
a płacenie podatków we właściwej kwocie i właściwym czasie jest traktowane jako
należny zwrot części zysku do społeczeństwa, w którym ona funkcjonuje i
wykorzystuje jego zasoby.
Spółka postępuje w sposób właściwy i uczciwy w
zakresie podatków i innych opłat. Unika agresywnej strategii podatkowej i
podejmowania ryzyka tym zakresie. Wszelkie operacje gospodarcze mają
charakter biznesowy i nie są motywowane kreatywnym planowaniem strategii
podatkowych.
Celem Spółki jest zapewnienie zgodności podatkowej.
W związku z tym proces księgowania oraz raportowania w spółce jest tak zorganizowany, aby zapewnić zachowanie
zgodności podatkowej.
Strategia podatkowa jest dostosowana do wielkości i
struktury Spółki oraz branży w jakiej działa. Podejście Spółki uwzględnia fakt,
że pomimo znacznych obrotów prowadzi ona prostą działalność polegającą na
sprzedaży towarów wyłącznie na terenie kraju.
Zarząd spółki dąży do zapewnienia skutecznej i
adekwatnej kontroli Spółki, co oznacza dążenie do posiadania kompetentnej kadry
pracowniczej, zaszczepianie postawy uczciwości w całej organizacji i
kontrolowanie świadomości strategii jak i wartości jakimi kieruje się
organizacja oraz ustalanie pozytywnego wzoru zachowania.
2. Informacja
o stosowanych procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem
obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich
prawidłowe wykonanie
a) Zarządzanie ryzykiem podatkowym,
Spółka
monitoruje ryzyko podatkowe i identyfikuje zagrożenia, jakie mogą pojawiać się
w ramach jej działalności lub wynikają z faktu obrotu towarami akcyzowymi.
Celem spółki jest minimalizowanie ryzyka i nie podejmowanie działań, które mogą być nie akceptowane przez administrację
skarbową. Analiza ryzyka odbywa się cyklicznie, w szczególności każdorazowo w
przypadków zmian przepisów podatkowych.
W spółce występują standardowe zagrożenia podatkowe
dotyczące działalności handlowej. Dodatkowe zagrożenia podatkowe związane są z
prowadzeniem obrotu towarami akcyzowymi o dużej podatności na kradzieże. Niemal
wszystkie przeprowadzane transakcje są działaniami rutynowymi, specyficzne
nietypowe transakcje pojawiają się rzadko i są przedmiotem pogłębionej analizy.
Spółka dostrzega istniejące ryzyko związane z
interpretacją i stosowaniem przepisów podatkowych, zasobami ludzkimi oraz
używanym systemem informatycznym.
Akceptowane przez Spółkę ryzyko podatkowe jest określone na poziomie
niskim.
b) Kontrola i monitorowanie
Spółka wdrożyła politykę kontroli dokumentacji i
procesów wchodzących w skład funkcji podatkowej. Procedura kontroli funkcji
podatkowej obejmuje kontrolę wewnętrzną oraz audyt zewnętrzny. Czynności
kontrolne są częścią codziennej działalności. System kontroli wewnętrznej w
zakresie funkcji podatkowej obejmuje procesy zatwierdzania i autoryzacji,
ograniczenia dostępu i kontrolę
transakcji, uzgodnienia kont i bezpieczeństwo fizyczne, podział obowiązków.
Dodatkowym wsparciem kontroli wewnętrznej jest
coroczny audyt zewnętrzny.
c) Zasoby kadrowe
W celu prawidłowego wypełnienia obowiązków
podatkowych, wykonywanie zadań z zakresu funkcji podatkowej zostało powierzone
osobom posiadającym niezbędną wiedzę i umiejętności, nad którymi jest
sprawowany odpowiedni nadzór. Najważniejsi pracownicy odpowiedzialni za funkcje
podatkowe pracują w Spółce od wielu lat, mają głęboką znajomość Spółki i
branży. Spółka zapewnia pracownikom zaangażowanym w realizację funkcji
podatkowych dostęp do niezbędnych szkoleń i możliwość pogłębiania wiedzy.
Funkcje podatkowe są realizowane przez zasoby
wewnętrzne. Spółka nie korzysta z outsourcingu w zakresie księgowości, kadr,
płac ani naliczania podatków.
d) Zarządzanie informacjami i danymi podatkowymi
Procesy
związane z funkcją podatkową dotyczą m.in. procesów zbierania, zarządzania,
publikowania i składowania informacji i danych podatkowych. Spółka dokłada
starań by informacje i dane dla wsparcia prawidłowego działania funkcji
podatkowej były odpowiednie i istotne dla procesów podatkowych, dostarczane
terminowo, w prawidłowy, spójny i użyteczny sposób.
Spółka
wdrożyła szereg działań: procedurę obiegu dokumentów, akceptacji faktur,
sprawdzanie kontrahentów w systemie VIES, sprawdzenie, czy rachunki bankowe
kontrahentów figurują na białej liście, procedurę, której celem jest
minimalizacja strat inwentaryzacyjnych.
e) Systemy informatyczne
Spółkę w
funkcji podatkowej wspiera system informatyczny.
Wdrożone przez
Spółkę rozwiązania informatyczne zapewniają prawidłowe przygotowanie i
wypełnienie deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych i innej ustawowo
nałożonej dokumentacji, wyliczenie podatku oraz zarządzanie płatnościami
podatku.
Wdrożone
zostały mechanizmy, które minimalizują ryzyka w zakresie przede wszystkim:
• możliwości uzyskania nieautoryzowanego dostępu;
• modyfikacji danych lub aplikacji;
• bezpieczeństwa danych;
• możliwości utraty danych lub niemożności uzyskania dostępu do wszystkich
potrzebnych danych.
3. Dobrowolne
formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
Spółka nie
stosowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji
Skarbowej.
4. Informacja
odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
Zgodnie z
najlepszą wiedzą, uważamy, że wszelkie obowiązki podatkowe zostały przez Spółkę
wykonane. Spółka składała wymagane prawem deklaracje, natomiast podatki były
uiszczane w terminie. Spółka nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji
Skarbowej żadnych informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art.
86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej z uwagi na ich brak.
5. Transakcje
z podmiotami powiązanymi
Spółka nie
prowadziła transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o
rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania
finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi
Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Działania
restrukturyzacyjne
Spółka nie
planowała i nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na
wysokość zobowiązań podatkowych.
7. Informacja
o złożonych wnioskach
Spółka nie
złożyła wniosków o wydanie
- ogólnej
interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
-
interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji
podatkowej,
- wiążącej
informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i
usług,
- wiążącej
informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia
2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1542, z późniejszymi zm.).
8. Rozliczenia
podatkowe na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję
podatkową
Spółka nie
dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących
szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na
podstawie art. 11j ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym
od osób prawnych oraz na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991
r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra
właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10
Ordynacji podatkowej.
INFORMACJA O ZREALIZOWANEJ STRATEGII PODATKOWEJ CARMEN POLSKA
SP. Z O.O.
W ROKU 2022
1. Wprowadzenie
Niniejsza strategia
podatkowa opisuje stanowisko Spółki w
zakresie podatków.
Kwestie
podatkowe traktowane są przez Spółkę jako zagadnienie odpowiedzialności
przedsiębiorstwa, a płacenie podatków we właściwej kwocie i właściwym czasie
jest traktowane jako należny zwrot części zysku do społeczeństwa, w którym ona
funkcjonuje i wykorzystuje jego zasoby.
Spółka postępuje w sposób
właściwy i uczciwy w zakresie podatków i innych opłat. Unika agresywnej
strategii podatkowej i podejmowania ryzyka tym zakresie. Wszelkie
operacje gospodarcze mają charakter biznesowy i nie są motywowane kreatywnym
planowaniem strategii podatkowych.
Celem Spółki jest zapewnienie
zgodności podatkowej. W związku z tym proces księgowania oraz raportowania w
spółce jest tak zorganizowany, aby
zapewnić zachowanie zgodności podatkowej.
Strategia podatkowa jest
dostosowana do wielkości i struktury Spółki oraz branży w jakiej działa.
Podejście Spółki uwzględnia fakt, że pomimo znacznych obrotów prowadzi ona
prostą działalność polegającą na sprzedaży towarów wyłącznie na terenie kraju.
Zarząd spółki dąży do
zapewnienia skutecznej i adekwatnej kontroli Spółki, co oznacza dążenie do
posiadania kompetentnej kadry pracowniczej, zaszczepianie postawy uczciwości w
całej organizacji i kontrolowanie świadomości strategii jak i wartości jakimi kieruje
się organizacja oraz ustalanie pozytywnego wzoru zachowania.
2. Informacja
o stosowanych procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem
obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich
prawidłowe wykonanie
a) Zarządzanie ryzykiem podatkowym,
Spółka
monitoruje ryzyko podatkowe i identyfikuje zagrożenia, jakie mogą pojawiać się
w ramach jej działalności lub wynikają z faktu obrotu towarami akcyzowymi.
Celem spółki jest minimalizowanie ryzyka i nie podejmowanie działań, które mogą być nie akceptowane przez administrację
skarbową. Analiza ryzyka odbywa się cyklicznie, w szczególności każdorazowo w
przypadków zmian przepisów podatkowych.
W spółce występują standardowe
zagrożenia podatkowe dotyczące działalności handlowej. Dodatkowe zagrożenia
podatkowe związane są z prowadzeniem obrotu towarami akcyzowymi o dużej
podatności na kradzieże. Niemal wszystkie przeprowadzane transakcje są działaniami
rutynowymi, specyficzne nietypowe transakcje pojawiają się rzadko i są
przedmiotem pogłębionej analizy.
Spółka dostrzega istniejące
ryzyko związane z interpretacją i stosowaniem przepisów podatkowych, zasobami
ludzkimi oraz używanym systemem informatycznym.
Akceptowane przez Spółkę ryzyko podatkowe jest określone na
poziomie niskim.
b) Kontrola i monitorowanie
Spółka wdrożyła politykę
kontroli dokumentacji i procesów wchodzących w skład funkcji podatkowej.
Procedura kontroli funkcji podatkowej obejmuje kontrolę wewnętrzną oraz audyt
zewnętrzny. Czynności kontrolne są częścią codziennej działalności. System kontroli
wewnętrznej w zakresie funkcji podatkowej obejmuje procesy zatwierdzania i
autoryzacji, ograniczenia dostępu i kontrolę
transakcji, uzgodnienia kont i bezpieczeństwo fizyczne, podział obowiązków.
Dodatkowym wsparciem kontroli
wewnętrznej jest coroczny audyt zewnętrzny.
c) Zasoby kadrowe
W celu prawidłowego wypełnienia
obowiązków podatkowych, wykonywanie zadań z zakresu funkcji podatkowej zostało
powierzone osobom posiadającym niezbędną wiedzę i umiejętności, nad którymi
jest sprawowany odpowiedni nadzór. Najważniejsi pracownicy odpowiedzialni za
funkcje podatkowe pracują w Spółce od wielu lat, mają głęboką znajomość Spółki
i branży. Spółka zapewnia pracownikom zaangażowanym w realizację funkcji
podatkowych dostęp do niezbędnych szkoleń i możliwość pogłębiania wiedzy.
Funkcje podatkowe są
realizowane przez zasoby wewnętrzne. Spółka nie korzysta z outsourcingu w
zakresie księgowości, kadr, płac ani naliczania podatków.
d) Zarządzanie informacjami i danymi podatkowymi
Procesy
związane z funkcją podatkową dotyczą m.in. procesów zbierania, zarządzania,
publikowania i składowania informacji i danych podatkowych. Spółka dokłada
starań by informacje i dane dla wsparcia prawidłowego działania funkcji
podatkowej były odpowiednie i istotne dla procesów podatkowych, dostarczane
terminowo, w prawidłowy, spójny i użyteczny sposób.
Spółka
wdrożyła szereg działań: procedurę obiegu dokumentów, akceptacji faktur,
sprawdzanie kontrahentów w systemie VIES, sprawdzenie, czy rachunki bankowe
kontrahentów figurują na białej liście, procedurę, której celem jest
minimalizacja strat inwentaryzacyjnych.
e) Systemy informatyczne
Spółkę w
funkcji podatkowej wspiera system informatyczny.
Wdrożone przez
Spółkę rozwiązania informatyczne zapewniają prawidłowe przygotowanie i
wypełnienie deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych i innej ustawowo
nałożonej dokumentacji, wyliczenie podatku oraz zarządzanie płatnościami
podatku.
Wdrożone
zostały mechanizmy, które minimalizują ryzyka w zakresie przede wszystkim:
• możliwości uzyskania nieautoryzowanego dostępu;
• modyfikacji danych lub aplikacji;
• bezpieczeństwa danych;
• możliwości utraty danych lub niemożności uzyskania dostępu do wszystkich
potrzebnych danych.
3. Dobrowolne
formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
Spółka nie
stosowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji
Skarbowej.
4. Informacja
odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
Zgodnie z
najlepszą wiedzą, uważamy, że wszelkie obowiązki podatkowe zostały przez Spółkę
wykonane. Spółka składała wymagane prawem deklaracje, natomiast podatki były
uiszczane w terminie. Spółka nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji
Skarbowej żadnych informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art.
86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej z uwagi na ich brak.
5. Transakcje
z podmiotami powiązanymi
Spółka nie
prowadziła transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o
rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania
finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi
Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Działania
restrukturyzacyjne
Spółka nie
planowała i nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na
wysokość zobowiązań podatkowych.
7. Informacja
o złożonych wnioskach
Spółka nie
złożyła wniosków o wydanie
- ogólnej
interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
-
interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji
podatkowej,
- wiążącej
informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i
usług,
- wiążącej
informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008
r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późniejszymi zm.).
8. Rozliczenia
podatkowe na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję
podatkową
Spółka nie
dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących
szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na
podstawie art. 11j ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym
od osób prawnych oraz na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991
r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra
właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10
Ordynacji podatkowej.
INFORMACJA O ZREALIZOWANEJ STRATEGII PODATKOWEJ CARMEN POLSKA
SP. Z O.O.
W ROKU 2021
1. Wprowadzenie
Niniejsza
strategia podatkowa opisuje stanowisko Spółki
w zakresie podatków.
Kwestie
podatkowe traktowane są przez Spółkę jako zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstwa,
a płacenie podatków we właściwej kwocie i właściwym czasie jest traktowane jako
należny zwrot części zysku do społeczeństwa, w którym ona funkcjonuje i
wykorzystuje jego zasoby.
Spółka postępuje w sposób właściwy i uczciwy w
zakresie podatków i innych opłat. Unika agresywnej strategii podatkowej i
podejmowania ryzyka tym zakresie. Wszelkie operacje gospodarcze mają
charakter biznesowy i nie są motywowane kreatywnym planowaniem strategii
podatkowych.
Celem Spółki jest zapewnienie zgodności podatkowej.
W związku z tym proces księgowania oraz raportowania w spółce jest tak zorganizowany, aby zapewnić zachowanie
zgodności podatkowej.
Strategia podatkowa jest dostosowana do wielkości i
struktury Spółki oraz branży w jakiej działa. Podejście Spółki uwzględnia fakt,
że pomimo znacznych obrotów prowadzi ona prostą działalność polegającą na
sprzedaży towarów wyłącznie na terenie kraju.
Zarząd spółki dąży do zapewnienia skutecznej i
adekwatnej kontroli Spółki, co oznacza dążenie do posiadania kompetentnej kadry
pracowniczej, zaszczepianie postawy uczciwości w całej organizacji i
kontrolowanie świadomości strategii jak i wartości jakimi kieruje się
organizacja oraz ustalanie pozytywnego wzoru zachowania.
2. Informacja
o stosowanych procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem
obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich
prawidłowe wykonanie
a) Zarządzanie ryzykiem podatkowym,
Spółka
monitoruje ryzyko podatkowe i identyfikuje zagrożenia, jakie mogą pojawiać się
w ramach jej działalności lub wynikają z faktu obrotu towarami akcyzowymi.
Celem spółki jest minimalizowanie ryzyka i nie podejmowanie działań, które mogą być nie akceptowane przez administrację
skarbową. Analiza ryzyka odbywa się cyklicznie, w szczególności każdorazowo w
przypadków zmian przepisów podatkowych.
W spółce występują standardowe zagrożenia podatkowe
dotyczące działalności handlowej. Dodatkowe zagrożenia podatkowe związane są z
prowadzeniem obrotu towarami akcyzowymi o dużej podatności na kradzieże. Niemal
wszystkie przeprowadzane transakcje są działaniami rutynowymi, specyficzne
nietypowe transakcje pojawiają się rzadko i są przedmiotem pogłębionej analizy.
Spółka dostrzega istniejące ryzyko związane z
interpretacją i stosowaniem przepisów podatkowych, zasobami ludzkimi oraz
używanym systemem informatycznym.
Akceptowane przez Spółkę ryzyko podatkowe jest określone na poziomie
niskim.
b) Kontrola i monitorowanie
Spółka wdrożyła politykę kontroli dokumentacji i
procesów wchodzących w skład funkcji podatkowej. Procedura kontroli funkcji
podatkowej obejmuje kontrolę wewnętrzną oraz audyt zewnętrzny. Czynności
kontrolne są częścią codziennej działalności. System kontroli wewnętrznej w
zakresie funkcji podatkowej obejmuje procesy zatwierdzania i autoryzacji,
ograniczenia dostępu i kontrolę
transakcji, uzgodnienia kont i bezpieczeństwo fizyczne, podział obowiązków.
Dodatkowym wsparciem kontroli wewnętrznej jest
coroczny audyt zewnętrzny.
c) Zasoby kadrowe
W celu prawidłowego wypełnienia obowiązków
podatkowych, wykonywanie zadań z zakresu funkcji podatkowej zostało powierzone
osobom posiadającym niezbędną wiedzę i umiejętności, nad którymi jest
sprawowany odpowiedni nadzór. Najważniejsi pracownicy odpowiedzialni za funkcje
podatkowe pracują w Spółce od wielu lat, mają głęboką znajomość Spółki i
branży. Spółka zapewnia pracownikom zaangażowanym w realizację funkcji
podatkowych dostęp do niezbędnych szkoleń i możliwość pogłębiania wiedzy.
Funkcje podatkowe są realizowane przez zasoby
wewnętrzne. Spółka nie korzysta z outsourcingu w zakresie księgowości, kadr,
płac ani naliczania podatków.
d) Zarządzanie informacjami i danymi podatkowymi
Procesy
związane z funkcją podatkową dotyczą m.in. procesów zbierania, zarządzania,
publikowania i składowania informacji i danych podatkowych. Spółka dokłada
starań by informacje i dane dla wsparcia prawidłowego działania funkcji
podatkowej były odpowiednie i istotne dla procesów podatkowych, dostarczane
terminowo, w prawidłowy, spójny i użyteczny sposób.
Spółka
wdrożyła szereg działań: procedurę obiegu dokumentów, akceptacji faktur,
sprawdzanie kontrahentów w systemie VIES, sprawdzenie, czy rachunki bankowe
kontrahentów figurują na białej liście, procedurę, której celem jest
minimalizacja strat inwentaryzacyjnych.
e) Systemy informatyczne
Spółkę w
funkcji podatkowej wspiera system informatyczny.
Wdrożone przez
Spółkę rozwiązania informatyczne zapewniają prawidłowe przygotowanie i
wypełnienie deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych i innej ustawowo
nałożonej dokumentacji, wyliczenie podatku oraz zarządzanie płatnościami
podatku.
Wdrożone
zostały mechanizmy, które minimalizują ryzyka w zakresie przede wszystkim:
• możliwości uzyskania nieautoryzowanego dostępu;
• modyfikacji danych lub aplikacji;
• bezpieczeństwa danych;
• możliwości utraty danych lub niemożności uzyskania dostępu do wszystkich
potrzebnych danych.
3. Dobrowolne
formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
Spółka nie stosowała
dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej.
4. Informacja
odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
Zgodnie z
najlepszą wiedzą, uważamy, że wszelkie obowiązki podatkowe zostały przez Spółkę
wykonane. Spółka składała wymagane prawem deklaracje, natomiast podatki były
uiszczane w terminie. Spółka nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji
Skarbowej żadnych informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art.
86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej z uwagi na ich brak.
5. Transakcje
z podmiotami powiązanymi
Spółka nie
prowadziła transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o
rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania
finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi
Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Działania
restrukturyzacyjne
Spółka nie
planowała i nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na
wysokość zobowiązań podatkowych.
7. Informacja
o złożonych wnioskach
Spółka nie
złożyła wniosków o wydanie
- ogólnej
interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
-
interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji
podatkowej,
- wiążącej
informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i
usług,
- wiążącej
informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia
2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późniejszymi zm.).
8. Rozliczenia
podatkowe na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję
podatkową
Spółka nie
dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących
szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na
podstawie art. 11j ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym
od osób prawnych oraz na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991
r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra
właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10
Ordynacji podatkowej.
INFORMACJA O ZREALIZOWANEJ STRATEGII PODATKOWEJ CARMEN POLSKA
SP. Z O.O.
W ROKU 2020
1. Wprowadzenie
Niniejsza
strategia podatkowa opisuje stanowisko Spółki
w zakresie podatków.
Kwestie podatkowe
traktowane są przez Spółkę jako zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstwa,
a płacenie podatków we właściwej kwocie i właściwym czasie jest traktowane jako
należny zwrot części zysku do społeczeństwa, w którym ona funkcjonuje i
wykorzystuje jego zasoby.
Spółka postępuje w sposób właściwy i uczciwy w
zakresie podatków i innych opłat. Unika agresywnej strategii podatkowej i
podejmowania ryzyka tym zakresie. Wszelkie operacje gospodarcze mają
charakter biznesowy i nie są motywowane kreatywnym planowaniem strategii
podatkowych.
Celem Spółki jest zapewnienie zgodności podatkowej.
W związku z tym proces księgowania oraz raportowania w spółce jest tak zorganizowany, aby zapewnić zachowanie
zgodności podatkowej.
Strategia podatkowa jest dostosowana do wielkości i
struktury Spółki oraz branży w jakiej działa. Podejście Spółki uwzględnia fakt,
że pomimo znacznych obrotów prowadzi ona prostą działalność polegającą na
sprzedaży towarów wyłącznie na terenie kraju.
Zarząd spółki dąży do zapewnienia skutecznej i
adekwatnej kontroli Spółki, co oznacza dążenie do posiadania kompetentnej kadry
pracowniczej, zaszczepianie postawy uczciwości w całej organizacji i
kontrolowanie świadomości strategii jak i wartości jakimi kieruje się
organizacja oraz ustalanie pozytywnego wzoru zachowania.
2. Informacja
o stosowanych procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem
obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich
prawidłowe wykonanie
a) Zarządzanie ryzykiem podatkowym,
Spółka
monitoruje ryzyko podatkowe i identyfikuje zagrożenia, jakie mogą pojawiać się
w ramach jej działalności lub wynikają z faktu obrotu towarami akcyzowymi.
Celem spółki jest minimalizowanie ryzyka i nie podejmowanie działań, które mogą być nie akceptowane przez administrację
skarbową. Analiza ryzyka odbywa się cyklicznie, w szczególności każdorazowo w
przypadków zmian przepisów podatkowych.
W spółce występują standardowe zagrożenia podatkowe
dotyczące działalności handlowej. Dodatkowe zagrożenia podatkowe związane są z
prowadzeniem obrotu towarami akcyzowymi o dużej podatności na kradzieże. Niemal
wszystkie przeprowadzane transakcje są działaniami rutynowymi, specyficzne
nietypowe transakcje pojawiają się rzadko i są przedmiotem pogłębionej analizy.
Spółka dostrzega istniejące ryzyko związane z
interpretacją i stosowaniem przepisów podatkowych, zasobami ludzkimi oraz
używanym systemem informatycznym.
Akceptowane przez Spółkę ryzyko podatkowe jest określone na poziomie
niskim.
b) Kontrola i monitorowanie
Spółka wdrożyła politykę kontroli dokumentacji i
procesów wchodzących w skład funkcji podatkowej. Procedura kontroli funkcji
podatkowej obejmuje kontrolę wewnętrzną oraz audyt zewnętrzny. Czynności
kontrolne są częścią codziennej działalności. System kontroli wewnętrznej w
zakresie funkcji podatkowej obejmuje procesy zatwierdzania i autoryzacji,
ograniczenia dostępu i kontrolę
transakcji, uzgodnienia kont i bezpieczeństwo fizyczne, podział obowiązków.
Dodatkowym wsparciem kontroli wewnętrznej jest
coroczny audyt zewnętrzny.
c) Zasoby kadrowe
W celu prawidłowego wypełnienia obowiązków
podatkowych, wykonywanie zadań z zakresu funkcji podatkowej zostało powierzone
osobom posiadającym niezbędną wiedzę i umiejętności, nad którymi jest
sprawowany odpowiedni nadzór. Najważniejsi pracownicy odpowiedzialni za funkcje
podatkowe pracują w Spółce od wielu lat, mają głęboką znajomość Spółki i
branży. Spółka zapewnia pracownikom zaangażowanym w realizację funkcji
podatkowych dostęp do niezbędnych szkoleń i możliwość pogłębiania wiedzy.
Funkcje podatkowe są realizowane przez zasoby
wewnętrzne. Spółka nie korzysta z outsourcingu w zakresie księgowości, kadr,
płac ani naliczania podatków.
d) Zarządzanie informacjami i danymi podatkowymi
Procesy
związane z funkcją podatkową dotyczą m.in. procesów zbierania, zarządzania,
publikowania i składowania informacji i danych podatkowych. Spółka dokłada
starań by informacje i dane dla wsparcia prawidłowego działania funkcji
podatkowej były odpowiednie i istotne dla procesów podatkowych, dostarczane
terminowo, w prawidłowy, spójny i użyteczny sposób.
Spółka
wdrożyła szereg działań: procedurę obiegu dokumentów, akceptacji faktur,
sprawdzanie kontrahentów w systemie VIES, sprawdzenie, czy rachunki bankowe
kontrahentów figurują na białej liście, procedurę, której celem jest
minimalizacja strat inwentaryzacyjnych.
e) Systemy informatyczne
Spółkę w
funkcji podatkowej wspiera system informatyczny.
Wdrożone przez
Spółkę rozwiązania informatyczne zapewniają prawidłowe przygotowanie i
wypełnienie deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych i innej ustawowo
nałożonej dokumentacji, wyliczenie podatku oraz zarządzanie płatnościami
podatku.
Wdrożone
zostały mechanizmy, które minimalizują ryzyka w zakresie przede wszystkim:
• możliwości uzyskania nieautoryzowanego dostępu;
• modyfikacji danych lub aplikacji;
• bezpieczeństwa danych;
• możliwości utraty danych lub niemożności uzyskania dostępu do wszystkich
potrzebnych danych.
3. Dobrowolne
formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
Spółka nie
stosowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji
Skarbowej.
4. Informacja
odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
Zgodnie z
najlepszą wiedzą, uważamy, że wszelkie obowiązki podatkowe zostały przez Spółkę
wykonane. Spółka składała wymagane prawem deklaracje, natomiast podatki były
uiszczane w terminie. Spółka nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji
Skarbowej żadnych informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art.
86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej z uwagi na ich brak.
5. Transakcje
z podmiotami powiązanymi
Spółka nie
prowadziła transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o
rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania
finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi
Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Działania
restrukturyzacyjne
Spółka nie
planowała i nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na
wysokość zobowiązań podatkowych.
7. Informacja
o złożonych wnioskach
Spółka nie
złożyła wniosków o wydanie
- ogólnej
interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
-
interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji
podatkowej,
- wiążącej
informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i
usług,
- wiążącej
informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia
2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późniejszymi zm.).
8. Rozliczenia
podatkowe na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję
podatkową
Spółka nie
dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących
szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na
podstawie art. 11j ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym
od osób prawnych oraz na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991
r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra
właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10
Ordynacji podatkowej.